Livslångt lärande för din hållbara hälsa
Vi behöver hela tiden lära oss nya saker av två anledningar, vår kropp och vårt betende förändras över tid och det kommer ny vetenskap och nya erfarenheter hela tiden. Så var nyfiken och öppensinnad för din hållbara hälsa!Per

Innehållsförteckning- Förändring i både kropp och själ
- Utveckling ur vetenskapen
- Var nyfiken, öppensinnad och bli mer hållbar

Förändring i både kropp och själ

Vi får nya erfarenheter och vår kropp åldras. Detta medför ändrat beteende hos oss oavsett om det är avsiktligt eller oavsiktligt, samtidigt som kroppen börjar bete sig annorlunda allteftersom vi blir äldre med ändrad ämnesomsättning   , vi behöver träna smartare för att utvecklas fysiskt och ibland drar vi på oss livsstilssjukdomar  

Utveckling ur vetenskapen

Forskare runt om i världen bidrar hela tiden med nya kunskaper och upptäckter via olika organisationer och institutioner. Det är lika viktigt att forskningen både finns där och att den utförs på rätt sätt för att vara till gagn för så många av oss som möjligt.

Så i min värld så står vetenskapen för en utveckling som vi behöver. Detta för att hitta sätt att möta de utmaningar vi står inför nu och i framtiden. Bra källor om du själv vill djupdyka och stilla din nyfikenhet är exempelvis ResearchGate och PubMed.

Var nyfiken, öppensinnad och bli mer hållbar

Jag har en grundidé i livet att vara nyfiken. Samtidigt som jag tycker det är viktigt att det jag tar till mig är bevisat på något vis. Endera via breda massans erfarenheter eller via vetenskapliga evidens. På det sättet håller jag mig motiverad och relevant i min personliga träning och i mitt tränarskap.

Just nu utbildar jag mig till individuell tränare på Friskis & Svettis för att möta mer människor. Fler att dela erfarenheter och kunskaper med.

Min slutsats i det här inlägget är

- Var nyfiken och lär dig nya saker då och då.
- Var öppensinnad för det som kommer från vetenskap eller andras erfarenheter!
https://styrketrappan.se/2022/06/02/livslangt-larande-for-din-hallbara-halsa/

Populära inlägg i den här bloggen